27 mars 2007

Ut ur tunneln

Det lättar lite. Förkylningen beter sig nu som en högst normal förkylning. Det där extrema är (hoppas jag) ett minne blott. Vaddå skitont i halsen och frysa? Snyta sig och hosta lite då och då är verkligen en baggis jämförelsevis.

Dotterna fyllde år idag. Jag har ett mars-barn och ett september-barn. Som ni vet är det alltid högtryck på bb i mars och september. Vårdagjämning och höstdagjämning. Alstrade under nyår (föds i september) eller midsommar (föds i mars). Det är väl inget konstigt med det, det är väl då vi häckar här i landet, eller hur!

4 kommentarer:

  1. Båda mina barn är födda på samma dag , fast med 6års mellanum , i början av augusti. Lie trist att fylla år mitt i sommaren för dt blir svårt att ha kalas eftersom många är bortresta. Inte heller så ekonomiskt att ha två barn som ska ha resenter samma dag. Men det är naturligtvis mer roligt ä jobbigt att dom fyller på samma dag och dom är ganska stolta över det själva

    SvaraRadera
  2. Kanske det blir extra kul också?
    Det känns lite välplanerat att ha barnens födelsedagar exakt ett halvår ifrån varandra, och i perfekt balans tre månader mot jul respektive tre månader till midsommar..

    SvaraRadera
  3. Det är ungefär samma goda "planering" som den min exman gjorde. Han som har 6 barn med 3 olika kvinnor. Alltid en pojke och en flicka. Han sa "Äh, det är bara att koncentrera sig".

    SvaraRadera
  4. Precis. En del vet hur man gör. :)

    SvaraRadera