24 mars 2007

Bedrövligt drypande

Ni kan inte föreställa er.. för ingen blir så förkyld som jag.. fast så förkyld som jag var på hemresan från Grekland i somras har nog inte ens jag varit tidigare. Jag var en sanitär katastrof och borde ha fått sitta i karantän. Men jag var tvungen att åka hem eftersom jag var så sjuk.

Den här förkylningen har liksom lossnat lite under dagen, från jätteont i halsen, ont att svälja och ont i huvudet till att det börjar stänka och drypa om mig. Nyser, hostar och näsan rinner oavbrutet. Fryser och svettas om vartannat.
Usch.

Jag går inte ut såhär. Jag vill inte dela med mig av just detta.

6 kommentarer:

  1. Wisconsininfluensan kanske?

    SvaraRadera
  2. Jag trodde det var kategori4-flunsa, den man får från äckliga buss 4. Wisconsininfluensan - vad är det?

    SvaraRadera
  3. Årets influensa. En värsting. Jag var döende en vecka och sjuk i två. Det hjälpte inte att den inte hade ett asiatiskt namn i år.

    SvaraRadera
  4. Krya på dig. Jag har föreställningen att om man är riktigt sjuk, så brukar man bli frisk fortare. Eller, man är sjuk, och sedan blir man frisk. Man går inte och drar och mår halvdåligt i tre veckor, som man kan göra med en småförkylning som aldrig bryter ut.

    SvaraRadera
  5. Tack. Det kanske ligger nåt i det. Att tänka nu jävlar ska den väck, förkylningen, och mentalt köra ut eländet.

    SvaraRadera
  6. Men menar du att du inte vill dela med dig, det var ju hemskt snålt;-) Ärligt talat, jag avundas dig inte, man har varken tid, ork eller ekonomi till att vara sjuk...jävla karensdagar

    SvaraRadera