20 februari 2007

Taxi i bankok - vågar man

Jag fick ju två gratis hotellnäter på charterstolen och valde inte hotell själv. Jag blev bussad till hotellet och min ryggsäck blev transporterad till hotellrummet.
Det är tydligen 4-stjärnigt. Det är därför en öl kostar 150 baht här jämfört med 50 på flygplatsen som väl antagligen är dyrare än på syltan runt hörnet.

Men HÄR, HÄR finns inga syltor. Det finns ett fint hotell, en enerverande pianobar, och tusen taxi. Man ska taxi-meter har jag hört.

Så här sa nån till mig idag. Thaikille: Taxametern ska sättas på. Minimum är 35 baht och gäller de första 2 kilometerna. Tänk er: Hornstull till Kungsan, den sträcken. Under tio kronor.
SEN kostar det 2 baht per kilometer, om bara taxametern är på.

Det tål att tänka på att svart pris inte alltid precis är lågt pris.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar