20 februari 2007

Bangkok: För lugnt och fint och inget sex

Well, here from Royal Princess Hotel i Bangkok kan man just nu följa något på teven som ser ut precis som Idol, men med lite kambodjanska(?) övertoner kanske. Pojkband, alla klädda likadant och en mycket allvarlig tävling. www.thaitv3.com.

Området där hotellet ligger är rena skräcken. Det här är inte vad jag kallar centralt.

Det är lugn och fint.

Jag klarar inte lugna och fina ställen.
Nej, själva området är inte som gjort för coola morsan.

Jag hittade i alla fall en sleven och köpta 2 Singha till rummet och en colgate-kopia. Såg ut som äkta men kostade 12 istället för 36 bath. (baht= ungefär svenska kronor delat med 5). Tjejen i kassan kunde inte säga sex. Det jag köpte gick på 106 baht. Hundra klarade hon och sen blev det bara skratt.

2 kommentarer:

  1. MM, det där är onekligen ett halvtrist hörn av Bangkok. Men det är ju tack och lov ganska enkelt att ta sig runt numera. Du har ju inte så långt till shoppingen runt Siam Square och därifrån är det ju bara några stationer till Sukhumwit.

    SvaraRadera
  2. När man är mosig efter långflygning har man svårt att tänka sig att man öht ska kunna hitta nånstans, inte ens till en station eller hållplats. När jag gick till 7-eleven snett över gatan följde en från hotellet efter för att kolla att jag inte skulle bli överkörd.. var försiktig över gatan!!!

    SvaraRadera