20 februari 2007

Bangkok: dröm för tidsskolkare

Långsamhetens lov. Allt får gå skitlångsamt - utom moppar och internet.
OK, jag skiter i moppar, kan inte skilja på höger och vänster, men internet kör jag ju och det är mer rakt på, tycker jag.

Njuter i fulla drag av att skippa de svenska tidsmåtten. Här i Thailand händer nämligen någonting lurigt: Om jag är fit for fight klockan 12, he, då är klockan 6 hemma och man är tidigare än alla andra och nästan först på plan. För en sjusovare är detta en dröm.

Tycker det är ok med dealen med hotellet om totalsurf för tre dygn, fastän jag stannar bara ett och ett halvt. 180 minuter kostar 650 baht och 3 dygn 700. Tio kronors skillnad på 3 timmar och 3 dygn. Men jag körde test först. OK, efter att tekniker bytt ut kontakten osv. så funkar det ju, och jag sitter vid, faktiskt, min egen bärbara, och kan både blogga och, framför allt: jobba.

Nåt annat är inte förhandlingsbart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar