20 februari 2007

Bangkok good morning

I'm in paradise. Vaknar klockan sex och ser solen stiga över bakgårdarna. Dricker rumskaffe och solar lite lagom alltså. Och så har jag jobbat lite och ändå kan jag hinna i tid för en hotellfrukost.

Jag slocknade vid midnatt igår. Inget Kao san road eller ens en lokal bar. Donk. Colgaten satt fint, och sen good bye. Hann fundera lite på varför så många thailändare har gula t-shirtar, till och med programledarna på tv, men sen kom jag på att bussföraren sagt nåt om kungligt jubileum och att det gula är symbol för kungen. Thaländska flaggans tre färger är annars rött för nationen, vitt för buddismen och blått för kungahuset.

Eller drömde jag bara det? 01.57 står det på min dator. Här är det 8 på morgonen.

2 kommentarer:

  1. japp, hade tre underbart fantastiska veckor i thailand nu i julas och fick också då förklarat för mej att det är kungens år hela året, de firara hans 60 år på tronen eller något sånt. Så, gult är extra stort i år och framförallt på måndagar, kungens dag.

    SvaraRadera
  2. Det ser valdigt valdigt gult ut. Nagot fular an knallgula tennistrojor kan jag nastan inte tanka mig..

    SvaraRadera