9 augusti 2005

Väska på drift i Grekland

Skulle radera mailen som fastnat i spam-folder i gmail. Markerade alla. Konstiga mail hamnar där automatiskt, en jävla massa skit. Markera alla, radera. Nästa sida... och där fick jag syn på något, och jag hann precis hålla mig från delete-knappen:
Lost bag in Ios-Greece

Mail från någon Panagyotis. Han och en kompis hade hittat väskan två-tre dar efter det att den försvann. Allt kvar. Verkar det som. I nästan tre veckor har han haft sakerna. Någonstans i Grekland.
Är det ok om vi postar sakerna i slutet av augusti när vi kommer hem från semestern? sms:ade han.

5 kommentarer:

  1. Vilken snäll grek! Tur att allt var kvar, det är inte många som har den turen. Känn dig lyckligt lottad.

    SvaraRadera
  2. men verkligen vilken tur du har .. du borde nästan köpa en trisslott eller nåt.. väskor och plånböcker och bra pennfodral vill man gärna ha tillbaka. speciellt om de är fulla med ens favoritsaker.

    SvaraRadera
  3. Tur ja. Jag hoppas få bilderna räddade framför allt. Men lite otur att jag inte såg mailet när jag var där på ön samtidigt som dom, och de just mailat om väskan. Ändå kollade jag mail nästan varje dag. Konstigt att gmail sorterar bort mail som spam för att de har några grekiska tecken i sidfoten...
    Av nån anledning valde upphittarna att inte lämna in sakerna på öns polisstation. Fick av folk på ön höra varför.
    Jag var där tre gånger och frågade och poliserna ryckte bara på axlarna och kollade inte ens efter om något kommit in. Där om något sägs upphittade saker gå upp i rök!

    SvaraRadera
  4. Är lite orolig för dig nu, du har ju inte "synts till" här på ett tag,hur är det med hälsan ?
    "AP"

    SvaraRadera
  5. Tack, mår inte jättebra, men ok. Några gallstensattacker per dag, men hyfsat läge emellan.
    Har inte återfått bloggarvanorna än bara...

    SvaraRadera