31 augusti 2005

Ett par glas och sjukskriva sig igen

Några saker känns så viktiga just nu.

1) Att vännen lyckas ta emot och få rätt behandling för alkoholproblemen, och kommer på fötter

2) Att inte andra runtomkring dras ner i olika självdestruktiva träsk, och vara mer uppmärksam på tidiga signaler, och ta de aningar man har mer på allvar.

3) Att inte själv hamna där. Blir nästan panisk rädd för plötsligt upptäcka att jag sitter på pottkanten och helst av allt tar ett glas vin och sjukskriver mig alt. redan har tagit ett glas vin eller två och alltså måste sjukskriva mig... Vännens kollaps gör att jag och andra runtomkring drar ner konsumtionen till nästan noll, när det egentligen handlar om att det är HON som ska lyckas göra det.

Så mina tankar är aningen alkoholfixerade just nu. Jävla bag-in-box-elände. Liten skvätt hit och en liten dit. Bara nyttigt för cirkulationen, eller hur!

1 kommentar:

  1. Jag hoppas hennes "vill" verkligen är betyder verkligen vilja.

    SvaraRadera