30 augusti 2005

Tänk att bo i Kista Galleria

Flytta till Kista, dottern och jag. Dela ett rum inneboende hos nån. 3000 kr.
Mat 2x70 kronor om dan på Food Court. Jätteportioner libanesiskt till exempel. 4200 kronor i månaden. Ingen matlagning. Doggy-bag med resterna hem att ha till frukost.

Hon kunde gå på Kunskapsskolan eller Kista gymnasium eller jobba i nån av butikerna, och jag skulle bara ha 3 minuter till jobbet och kunde gå upp till heltid, easy-peacy, och ändå ha mer fritid över. 7200 plus kaffet, te och mobiler ger kanske 9000 i utgifter.

Då skulle vi faktiskt kunna ha över 10000 kronor i månaden kvar till ren shopping i Kistagallerian. Föreslog att vi skulle flytta till Kista när hon och jag åt middag där ikväll efter mitt jobb. Det föll inte alls i god jord, men jag glömde visst att nämna shoppingpotentialen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar