31 augusti 2005

Fem i tolv är i sista minuten

23.55 visar klockan på datorn.
Alla andra klockor visar nåt annat. Peter, min skrikiga lilla reseväckarklocka från Ios, svek mig häromdan. Han hade sackat mer än en timme under natten, och jag försov mig.

Imorgon får jag inte komma sent. Har en deadline i form av en presentation som ska hållas klockan 10. Måste ha en agenda, en demo, en powerpointpresentation och dokumentation att dela ut. Powerpointen saknas. Lagade curry och såg på Lost istället. Börjar jag med bilderna nu kommer jag varva upp och inte komma isäng förrän 3 i natt och sen ligga där sömnlös.

Får försöka förlita mig på Peter, på mobillarmet, på palm-larmet och telefonväckningen.

Inser också att jag har deadline i Blogstafetten. Stoppdatum 1 september. Imorgon alltså. Så typiskt mig att vara ute väldigt tidigt och göra nästan allt klart, och sen slappna av för mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar