14 augusti 2005

Dårhus Zinken

Midnattsloppet: "Samba - Asfalt - Hetta - Fest - 10 km"

Det går inte att komma ifrån. När man kommer från det egna hemmets totalnormala vidder och kommer ut på gatorna vid Zinkensdamm under målgången för Midnattsloppet så blir det uppenbart att jag kommer från en annan planet, eller att Jorden invaderats av absoluta aliens. Vad gör dom?? Vafan sysslar dom med...

Massa tjockisar som promenerar i horder med lappar på sig.
Står och Stretchar. Som det naturligaste i världen.

Image hosted by Photobucket.com

Dessutom jävligt sura. Glöm det där med Samba, hetta och fest. Granskog utbytt mot Asfalt och 10 km för en kväll. Ett segregerat Sverige med fri asfalt och varmkorv i utbudet. Lokala publiken asfull på totalinhägnade pubuteserveringar. Löparna höga som berg av sig själva allena. JAG JAG JAG. Jag och min kropp är ett. Jag springer, jag är.
Några procents humor hade varit väldigt ok att behålla.

- Men fattar du inte, sa jag till en av funktionärerna. Jag bor här. Jag ska dit bort. Nej, jag tänker inte gå tillbaka (200 meter) och vända cykeln. Ring på polisen du... Gör det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar