13 augusti 2005

Ettrigt löpande på Zinken

Vinna vinna eller bara motionsspringa och singeltävla med sig själv? Midnattsloppet pågår.

Jag vet inte hur löpare tänker. Jag löpte när jag var 12-13. Folk tyckte jag var galen.
På kvällen gick jag helt enkelt hemifrån och sen bara SPRANG jag omkring. Jag var tvungen.

Folk som såg mig trodde jag var helt galen. Nu är halva befolkningen i det där stadiet.

Polarna är på Black & Brown, Mariatorget. Jag är här vid Zinkensdamm. Start- och målgång. Ska pallra mig ut och testa vad nya kameran pallar. Inte ens den värsta samban kan egentligen locka mig ut i regnet... Ett tag trodde jag arrangörerna blivit galet nytänkande, men det var det årliga ELDKVARN på Tantogården, förstås. Jag är inte säker. Kollade DN på stan. Sökte allt på Södermalm idag/ikväll. Inget Eldkvarn och definitivt kom inte Midnattsloppet upp.

Skulle ha sökt jobbet som redaktör där innan ens siten skapades... men jag hade inte tillräckliga meriter. Man skulle vara utbildad journalist - i botten, som det heter. Som om det skulle göra någon bättre lämpad. Det visar ju bara att personen var plugghäst och fick femmor i alla ämnen i gymnasiet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar