6 april 2011

Drar för 8 gardiner

Köpte med ledning av syrran 5 paket wilma på ikea i lördags, okej okej. Och så gardinstänger att hänga upp dem på.

Nu har jag löst sittande stänger och flaxande eller flygande vita gardiner i överflöd, fick upp åtta våder, så heter det väl.. Gardinerna släpar i golvet och är 10-15 cm för långa.

Man kan ta nån medföljande tejp foch STRYKA upp gardinerna till rätt längd. Inser att jag inte strykt något sen nån gång på 90-talet när jag var tvungen att vara business woman några år.
Stryka finns inte längre på min textilkarta och symaskinen gick sönder, så det får vara operfekt, som det ska va.

Hursomhelst är det lite skönt att kunna sätta på datorn i rummet fastän solen står rakt in genom fönstren, och att inte alltid behöva bjuda på sig själv inför 1000 jobbare på Stockholmsarenabygget. Inser att lika mycket som jag ser ut, ser andra in.

Har bott här i snart elva månader för att få den insikten, tydligen. Snacka om att vara subjektiv..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar