6 april 2011

Strandtestare

Tänkte söka jobbet som strandtestare för Amelia. Mer på skoj, även om det hela var en ploj.

Tror ni jag hann få in den igår, 5 april?

Nejdå.

Var klar med texten vid 10 på kvällen. Tre sidor blaj hade jag redigerat ner till en halv sida, med tre bilder, och en spalt med lite kontaktfakta. En enda pdf-sida skulle jag skicka iväg, inte mer.
Hann inte utföra redigeringen i skrivprogrammet och länkarna till beachtexter i den här bloggen trasslade.

Klockan slog över från 23.59 till 00.03.

Förstod att deadline var deadline: http://amelia.se/strandtestare/

Beachresearcher och rapportör blir jag nog på ändå på mitt eget sätt, och i egen takt om jag verligen får tid, och det ska va jävligt nischat med gott om bilder och bra kartor. Såna där sidor jag själv letar efter när jag ska ut och resa, men nästan aldrig hittar.

Har redan skrivit i bloggen om ställen jag vill åka till och projekt Karibiska cirkeln tar väl minst 3 månader i första vevan. Brasilien och Argentina 2. Måste få till bra musik- och ljudupptagningar också.
Hm, nu kom jag på vem jag ska fråga om det.

Har allt mindre tro på att kunna komma iväg, men samtidigt hopp om att om det blir av kommer jag kunna vara borta längre perioder and de stressemestrar jag haft de senaste åren. Å andra sidan gick en annan typ av framtidshopp i stå på grund av tsunami- och kärnkraftkatastrofen i Japan. Så mycket stränder och mijö förstörd för lång tid. Luften gick helt ur mig veckorna efter den 11 mars. Privatkris minor och miljökatastrof major blandat.

Det var det. Tänkte på alla bråttomprojekt man jobbat med som varat i år eller två och sen raderas på en dag. Som vågor som först slår in och tar udden och underbygger skapelserna och sen jämnar dem med marken. Poff. Borta.

Det är ändå ganska skönt jämfört med papper och trycksaker som man måste BÄRA iväg till recykling eller dokumentförstöra på nåt sätt.

Man pekar bara om till ny adress och raderar rubbet på den gamla, eller ersätter med nåt helt nytt och väldigt mycket bättre, förhoppningsvis.

Det hände idag att nåt 3-4 år gammalt jag kämpade med i 05-07, och kämpade med att introducera och sen lämnade över nu sa ajöss. Andra kanske tror det är som en bebisar för en, de här sajterna man gjort på jobbet, men man har ju fått alla förutsättning i smal budget, ,och krav från arbetsgivaren eller kund och kanske inte alls den tid som hade behövts för att göra det riktigt bra. Några bebisar eller darlings var de inte, bara jobb som var otroligt viktiga och lakade ur ens energi. Man lider mer av att tiden användts fel för en själv privat. Man kunde haft en behagligare vardag, ett bättre, mer kritiskt genomtänk, och lugnare tempo, och kunnat vara helt frisk istället för sliten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar