13 juli 2008

Hur många bloggar läser bloggare?

Går igenom min bloglines-läsare, och fastän jag läser bloggflöden från mobilen så hinner jag absolut inte läsa ikapp alla bloggar jag prenumererar på flöden från.
Undrar hur många andra bloggar som bloggare i allmänhet läser. Själv läser jag definitivt mer än jag skriver, mycket mer.

Hur många bloggar läser du?

Förväntar mig inte precis några svar. Den här bloggen läses nog av 25 personer, lite då och då, och resten hamnar väl här av misstag genom sökningar.

Själv läser jag, trodde jag, ungefär 100 bloggar, och hittar ständigt nya, och gamla som jag helt missat tidigare. Såg att över 31000 bloggar finns registrerade på bloggportalen och på nyligen.se kommer ungefär 5 nya blogginlägg i minuten upp. Sjukt mycket, kan man tycka, men de lär fortsätta att bli fler.

Man får koppla bort det där att man skulle kunna ha nån koll.

Andra bloggar om: , , ,

10 kommentarer:

  1. För drygt tre år sedan när jag (och du, om jag minns rätt?) började blogga, då kunde man hålla koll på nästan alla. Det går inte längre. Kollar man nyligen.se ser man att det tar ungefär två minuter innan de 50 senast uppdaterade bloggarna byts ut mot nya, i alla fall under de tider jag brukar pinga. Jag tror åtminstone att det är fler än fem per minut.

    Jag följer mina favoriter med google reader och där ser jag att jag skulle ha läst 4000 inlägg den senaste månaden, fast jag vet att de allra flesta har jag bara bläddrat förbi. Ungefär 100 bloggar följer jag hyfsat regelbundet och då skriver ändå inte alla inlägg varje dag.

    Och nej, total bloggkoll kan man glömma.

    SvaraRadera
  2. 100 bloggar?!? Jag läser 4...

    SvaraRadera
  3. Jag har 471 RSS-flöden i Google Reader just nu... lägger till så fort jag hittar något men tar mig sällan tid att rensa.

    SvaraRadera
  4. Ooops, såg nu att frågan var 'Hur många bloggar läser bloggare?'. Stryk mitt svar ur enkäten, jag bloggar inte.

    SvaraRadera
  5. Jag hinner läsa 1-3 bloggar om dagen, väljer dem bland cirka 30 i min läsare (jag kör Netvibes, använde Google Reader förut men där har jag över 1000 flöden så jag vågar inte öppna den längre :)

    Som mest var jag uppe i kanske 20-40 om dagen för några år sen men det funkar inte just nu. Varför finns det så många intressanta människor därute?!

    Tycer iallafall att du har fått fint här.

    SvaraRadera
  6. Ett 20-tal kanske, som jag kollar hyfsat regelbundet. Eller 30? Det varierar lite.
    Sen blir det ju mer enstaka nedslag i en hel del till...

    SvaraRadera
  7. Är ingen bloggare själv, men läser andras, kanske ca 10 st. Hamnade en gång på din blogg och brukar titta in lite då och då,här finns djupa funderingar om livet med en skön humor. Trivsamt:)

    SvaraRadera
  8. Tack för alla svar hitills. Fd hockeyfrilla: det går så bra att svara även om man inte har blogg själv.

    Pierre, det var många det. Jag gör som du, lägger till, speciellt när jag har tänkt rensa lite.

    Läser själv oftast i Bloglines på mobilen, men det tråkiga är att man inte kan kommentera och att bloggaren man söker nog inte får in besöken i statistiken.

    SvaraRadera
  9. Jeg leser 7-10 faste blogger hver dag, og innimellom hender det at jeg går meg vill i blogg-skogen. Det skjer når jeg begynner å lese på de bloggene som er anbefalt hos 'mine' faste. da kan det fort gå noen timer, selv om jeg begynner å bli vant til å skumme teksten etter noe interessan. Syntes forresten innlegget ditt, Coola morsan, om de vellykkede døtrene til din mors särbo, var veldig bra!

    SvaraRadera
  10. Jag håller koll på ett femtiotal bloggar, i huvudsak via Google reader. Det är lite småtråkigt nuförtidenn, känns som om det var lättare förr att hitta nya och annorlunda blogggar.

    SvaraRadera