18 mars 2008

Inte mörkt men alltför ocykligt

Syster min tycker att jag är så dyster och har så arga tankar i bloggen. Kanske är det så att man inte har tid att blogga just när man hoppar omkring med glädjefnatt, har panikattack eller är mitt i en film eller cykeltur. Nånstans däremellan bloggar jag kanske lite för dystert ibland.

Ingen såg sur ut på avgång 22.15 från Kista. De få i vagnen blundade och hade lurar. Jag drack en cola och läste en skrynklig metro. Häromdagen såg jag min mamma på SL:s sidor i någon av gratistidningarna. Åkte hon kommunalt för att det var miljövänligt? Framför allt för att det är praktiskt, svarade hon.

Själv åker jag kommunalt för att det är för långt till jobbet. Annars skulle jag cykla. Körde jag bil och åkte fast skulle jag kunna få böter och möjligheten till körkortstillstånd indraget..

Min augustiinköpta nycykel är utlånad. Buuäää. Men så går det när man lånar en cykel som går sönder i ens väna "vård". Man får låna ut eller ge bort sin egen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar