18 mars 2008

Letar cyklar på bred front

Dotter och jag letar cyklar på blocket. Hon måste hitta en crescent freja, en sån som hon blev bestulen på, och jag måste hitta ett par nya reservhojar.

Status just nu:
Nycykeln utlånad.
Vita monarken står kanske kvar på slussen, men den är trögtrampad och för stor. Senast hämtade jag den i kungsan men pyspunkan fick mig att överge den vid Debaser.
Svarta cbs:en lämnade jag vid någon pendelstation tror jag. Vet inte ens var. Kass var den.
Min mintgröna peugeot, favoriten, är definitivt borta. Den eller likadan dyker upp på blocket då och då. Senast ville personen som sålde att jag måste åka och hämta den, nånstans i obygden.
Det är ju där på såna där jättelager ens cyklar hamnar när de står löst och dräller utan att vara fastkedjade.
Man lär sig aldrig.

Dottern önskar sig en ny freja.

2 kommentarer:

  1. Det är någon slags karma med dig och cyklar!?? Jag har något med glas. Har alltid slagit sönder glas. Vaser, vinglas, dyra saker speciellt... Glad Påsk

    SvaraRadera
  2. Japp, cyklar och kameror går sönder, men så är det bara cyklar och kameror jag köper.
    Du kanske mest köper glas? ;)

    SvaraRadera