12 januari 2008

Lilla motståndsrörelsen


Nu går många ur facebook för att man tycker att det till exempel är så jobbigt med alla lekar, frågesporter och bekanta man inte vill umgås med. Det är som nån slags pseudo-motståndsrörelsen a la 2008. Det tar för mycket tid, och ger för lite.

Men det tar egentligen bara en halv minut att klicka på edit ovanför applications-listan och ta bort de applikationer man tycker skräpar ner. Man kan också ta bort folk eller begränsa deras läsrättigheter på sin sida. Har själv blivit raderad utan förklaring, och det får man ju ta.

Själv tycker jag facebook är helt okej, men jag har kollegor och ex-kollegor på ett annat facebookkonto, vilket kan vara en fördel. Och så avstår jag hellre från en del annat som kan sluka tid och som inget ger, som att diska eller leta partner på dejtingsiter.

Andra tidstjuvar fortsätter man också med utan att ifrågasätta. Man stannar i lusiga förhållanden i åratal, för att inte talaom jobbet där man i många timmar varje vecka arbetar med folk man verkligen inte har valt själv - och som verkligen inte vill vara med en själv. Sånt jäkla slöseri med tid.

4 kommentarer:

  1. Jag var positiv länge. Men jag pallar inte se varje steg min energi-tjuvs-kusin tar, hon är för mycket och hur skall jag kunna radera henne utan att det blir liv i luckan eller åtminstone släkten. Det är några till som bombarderar mig med grejer. Har inte lyckats få bort dessa trots klickande hit och dit. Och varför skickas det grafitti från mig som jag inte gjort??
    Känns lättast att boka av.

    SvaraRadera
  2. Jag får helt enkelt inse att för en sån hopplös "säpomänniska" som jag är facebook fullständigt galet.
    Jag KAN INTE sluta klicka.

    Jag har slutat logga in för att jag alltså inte kan logga ut, snacka om beroende.

    SvaraRadera
  3. Dessutom blir jag inte av med den där fula reklamrutan som liksom hänger till vänster över mina vänner, jag ser alltså inte min egen sida ordentligt. När jag klickar in hos andra gör jag det däremot. Har plöjt igenom inställningar på datorn, har ju inte problem med pop-upfönster nån annanstans, har inga problem med datorn alls utom just på facebook, märkligt.

    SvaraRadera
  4. Det låter konstigt, jag ser ingen sån reklam, men har nog pop-ups avstängt helt. Jag har svårt att stänga av datorn, men jag är mer googla-surfa-googla-surfa-läsa-typen. Fastnar inte på communities speciellt länge eftersom det inte händer nåt nytt. Men jag har väl inte hittat rätt..

    SvaraRadera