4 december 2007

Folk bara reser och reser

Och jag bara reser fram och tillbaka mellan hem och jobb. Försöker förklara att de är tur jag vill ut på, från plats till nästa plats, inte bara pendla.

Som jag rest de senaste åren hinner jag knappt titta mig omkring förrän det är dags att hasta hem. Som Berlin i maj. Och vad hände sen? Nä, absolut ingenting, utom att jag läste en slags guide till stan när kom hem och insåg att jag missat väldigt mycket.

Jag har fel inställning. Tänker att jag ska vara lite stabilt frisk innan jag drar iväg någonstans. Och så jobbar jag för mycket och blir ännu mer knakig i fogarna. Istället för att kanske må bättre i sin helhet av att göra något åt resplanerna på riktigt.

4 kommentarer:

  1. Och jag håller på att bli din..

    Jag måste skärpa mig. Idéerna om långt och länge funkar ju inte.. än.

    Så. Åland nästa.

    SvaraRadera
  2. Jag har tänkt liknande många gånger. man borde inte ha så bråttom utan att låtsas att man är på resa också när man pendlar till vardagssysslorna.
    RS
    kulturbloggen.com

    SvaraRadera
  3. Jag brukar tänka så också. Senaste veckan har jag inte kunnat bära utan slängt ned dator och pappersbuntar i
    1) kabinväska
    2) shoppingvagn a la dramaten

    När jag använt kabinväskan tittar folk intresserat och undrar vart jag ska - och det känns som man ska ut och resa eller är på resa, fastän det bara är mellan Kista och Södermalm.

    När jag använt den snabbare lättare shoppingvagnen tittar folk surt och verkar tänka att man är nån slags baglady-wannabe. En töntkärring. Förstår att gubbsen som jobbar i kista väljer sina minikabinväskor för datorerna. Det ser ut som man är business business istället för flasksamlare.

    (Jag brukar t o m fota på mina arbetsresor, för att göra dem aningen roligare..)

    SvaraRadera