2 december 2007

40 minuter om dan vid datorn

Det värsta är tydligen att sitta vid en dator. Det känns inte som jag slipper värk i nacken hur jag än håller nacken när jag tittar på en skärm. Och det har väl inte blivit bättre av att jag släpat på dator en massa år, och alla småbarnsår med bärande och lyftande. Slitage och inflammation mellan kotorna i nacken och ena axeln.

Min ransonering måste bli tiden vid tangentbordet. Mus eller pekplatta verkar också lika illa. Och om jag nu bara kan sitta några timmar om dan - ska den då få ätas upp av jobbet?

Nästan allt jag tycker är kul att göra när jag är själv har något med nätet att göra eller med musik, bild och annat som jag också använder dator till.
Ja-ja. Hela den generation som jobbat vid skrivmaskiner och tangentbord i trettio år nu mår nog liknande.. När datorerna kom sa man att man aboslut inte skulle sitta vid skärm mer än 40 minuter om dan.

4 kommentarer:

  1. Men min variant med bärbar i knät sittandes i superbekväma fåtöljen, fötterna på en fotpall, det kan inte vara fel !

    SvaraRadera
  2. Coola Morsan. Har inte du bra koll på kameror??

    SvaraRadera
  3. Tricky: Jag får avkräva jobbet en anpassad arbetsplats..

    Nike: Sisådär, hänger med någorlunda med tanke på att jag tycks förbruka två kameror om året. Vad för slags fotograferande vill du hålla på med?

    SvaraRadera