14 maj 2007

Soft med golf

Såg igårkväll en sövande svensk kriminalfilm med.. hrm.. namn är inte min starka sida precis. Filmen var från.. vad var det nu dottern sa.. 86? Hon kunde inte förstå att han blivit utsedd till Sveriges sexigaste man, men lite av förförare var han ju i den filmen i alla fall, och nästan näck.

Efter filmen kom golfen. Sakta men säkert vaggades jag till sömns. Så långsamt. Sov gott och kunde när jag sen vaknade urskilja två finalister, som hamnade i sudden death vid 18:e hålet. De fick göra samma utslag gång på gång. Oavgjort. Det började nästan bli spännande. Hämtade nåt i köket och så var matchen över och jag missade den sista och avgörande putten. Så onödigt.

Men en video med oändligt med golf kanske är lösningen på mina sömnproblem. Näst efter cricket då, som nog är ännu långsammare. Vet inte om det var norskan eller koreanskan som vann.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar