12 maj 2007

Lite hemlig och utan Snabba cash

Jag är alltså lite hemlig och det finns flera orsaker. Vissa saker kan jag inte heller skriva om, för att jag inte kan avslöja att jag vet mer än jag borde.

Nu har ju Snabba cach av Jens Lapidus blivit en storsäljare och fler förstår nu att det finns en undre värld, men om jag rotade runt, researchade, och till slut kunde peka ut några underhuggare på orten x, och bevisa kopplingarna till gänget x, skulle jag själv hamna i nybroviken, eller utsättas för nåt som ser ut att vara självmord.

Så nu vet min allra nyaste läsare detta. Vi skulle aldrig kunnat skriva boken Snabba cash - eftersom vi saknar möjligheterna till att göra researchen - och det hade inte heller kunnat rädda brorsan.

Andra bloggar om: ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar