16 mars 2007

Partyguide för fullvuxna

Alltomstockholm har en partyguide för fullvuxna. Verkar vara en icke riktigt "fullvuxen" som skrivet, och gjort den liksom på måfå. Över 30 och äldst i baren? För fasen vad pinsamt.. eller?
Jag skulle gärna göra den där guiden med envis erfarenhet av att verkligen VARA ÄLDST i baren. Äldst av tjejerna i alla fall.

Jag hade inte ens börjat gå ut i vuxet skick förrän jag var 34. Jag hade familjeår från det jag var 20 till 34, Man kan faktiskt inte gå från 18-20-åringsnivå - utan att passera gå - till nåt slags senior-desparado-ställe med dansbandsmusik. Det är en omöjlighet. Jag måste bara åka till Hultsfred och Roskilde och sånt som jag missade då.

Man är olika oavsett ålder. Men här i Sverige är huvudsorteringen alltid ålder snarare än till exempel intressen, smak, inriktning. Enda syftet verkar för många att ragga, eller lite grupptryck från jobbet och sånt.

Det verkar finnas en stor skillnad, som inte märks när alla är runt 20 och snurrar runt, och det är dom som verkligen gillar barhäng och party, och som alltid kommer gilla det, och dom som tvingar sig ut mest för att hitta någon att ta hem.

Andra bloggar om: , ,

3 kommentarer:

  1. Konserter är väl en baggis men tält med liggunderlag suger nu för tiden! Jag vill ha en mjuk säng, lakan och varmvatten i kranen, dessutom en rejäl frukost. Ålderstecken trots allt?

    SvaraRadera
  2. Japp, ålderstecken! ;) Fast, en del klarar inte camping ens som tonåringar. Man ska ha en hyfsat mjuk sovsäck och framför allt en kudde. Bara liggunderlag är inte kul.

    SvaraRadera
  3. Hej! Jag heter Annika är 35 år och gillar också att festa. Jag brukar gå ut med ett gäng tjejer mest på sommaren och på stadsfestivaler. Jag har länge tyckt att de offentliga toaletterna för oss tjejer är både få och äckliga. Ofta när man är på uteservering eller festival och måste kissa är det väldigt svårt att hitta en fräsch ledig toalett.Irriterande. Ofta blir det att man istället får gå upp i en gränd och sätta sig och kissa på någon bakgård. Kan man bara göra det lite diskret har jag faktiskt inga problem med det. Nöden har ju ingen lag. Vad tycker du?

    SvaraRadera