21 mars 2007

Mitt andra hem

Lite hängig, rekordacceleration, sjuk. Två veckor lite drygt räckte kraften från Thailand.

Har roat mig med att kolla husvagnar och jättefinatält. Det lutar åt tält. På nåt sätt känns det nu lite extra skönt att dricka upp kaffet och ha en riktig säng att krypa ner i med min kassa skrovliga hals och tunga huvud.

Tälta kan man göra på sommaren.
Nu ska jag visa mitt tält från sin sämsta sida efter en fuktig festivalnatt:



I mycket ett gömsleaktigt tält som ingen verkar se, men rymligt och soligt orange inuti. Varit grönt. Numera mossfärgat. Ingång från två håll, plats för 2 eller 3. Inköpt 80-81.

4 kommentarer:

  1. Är det det längst fram till vänster?

    SvaraRadera
  2. Längst fram till vänster finns kanske ett extremt kamoflerat tält.. som inte syns alls. Mitt är det på höger sida närmst i bild.

    SvaraRadera
  3. Jamen du skrev ju att ingen verkar se det och tältet till höger syns klart och tydligt!

    SvaraRadera
  4. Just det, det syns, men ingen _verkar_ se det, men du, som bjuds att titta på mitt tält genom mina ögon, ser det ju tydligt.

    I själva verket hukar tältet längst bort mot skogen bakom andra tält. Och som vanligt pissar ingen på mitt tält, kan man tänka, och tycka att det är ganska bra.

    SvaraRadera