22 mars 2007

Låtsasresorna

Tänk vad lätt det skulle vara att bara låtsas.
Låtsas att jag inte sitter här med feber och deppar och inte kommer nånvart.

Så då åker jag nu då...

Åh, hej på er.. jag online-bloggar nu från... [whatever] från min nya husbil på väg till ...

Jag skulle kunna sitta på rummet och plocka ur mitt rika bildarkiv och och göra en reseblogg med hjälp av Google Earth, en scanner och lite annat.

Men det slår mig att mitt mentala öde är att sitta i fängelse. Och vara bortglömd där. Inte att vara ute med vänner i den fria världen.

3 kommentarer:

  1. Sommarminnen eller fantasiresor, lika kul båda två, ibland.

    SvaraRadera
  2. Det låter som att du behöver komma i väg. Troligen till en läkande grotta i Kroatien där du kan få några upplivande hälsofrämjande radioaktiva strålningsbad. Eller med gyttja eller bara heta!

    Alternativet kan vara Grekland!

    http://www.vagabond.se/vb/reportage.aspx?id=1249

    SvaraRadera
  3. Jag kände en gyttjebadsterapeut i Grekland förut. Det är nog rätt. Jag behöver komma iväg..

    SvaraRadera