17 mars 2007

Bangkok: Map of Secret Kaosan



Vill jättegärna dela med mig av min hemliga karta till Kaosan-området, som jag fick leka detektiv för att få tag i. Till slut hittade jag kartan - i mitten av kartan, på Rambuttri Road, på en lugn liten koreansk restaurang.
Kartan borde fotas och pdf:as. I stort sett varenda guest house och restaurang är utprickad och med kartan hittar man både till Kaosan, går INTE vilse i tempelområdet, som jag gjorde, och till båthållplatsen vid floden.
Posted by Picasa

Andra bloggar om: , , ,

4 kommentarer:

  1. Vi ringer när vi är där, så kan du kolla på kartan och guida oss :)

    SvaraRadera
  2. Gör det. Jag kan bli er hitta-rätt-coach. Kan sitta härmhemma med min google earth och diverse andra kartor och hjälpa folk online därute i världen där inte en enda gatskylt stämmer.. och väderstrecken är upp-och-ner.

    SvaraRadera
  3. Det där låter ju nästan som en affärsidé!

    SvaraRadera
  4. Bra. Kan ni bara utrusta er med gps-navigator så sätter vi igång..

    Jag skulle verkligen ha behövt en sån i Bangkok. Jag var fullständigt lost.

    SvaraRadera