6 januari 2007

Jag har inte tröttnat på att

- skriva bloggtexter (som synes)
- cykla fort i nerförsbackar
- hoppa i vågor (i rätt väder på rätt ställe)
- transdansa
- fota (när jag inte gör nåt av ovanstående)

Försökte tänka positivt och på aktiviteter jag inte tröttnat på än. Undrar vilket yrke som passar och vad jag ska bli när jag blir stor.

Just det. Jag ska skaffa ny kamera. Det var det jag hade glömt.

Tänkte börja fota lite. Något hände när barnen kom. Man började ta färgkort med kompaktkamera, och få göra-fina-albumsföresatser, och systemkameran lades åt sidan. Det var väl dumt. Ännu dummare var att låna ut den. Men dummast av allt var att lämna in den på lagning i en affär som gick i konkurs och försvann.

Jag vet inte om jag ska lyda dottern och köpa en Canon, igen. Jag har redan förbrukat 2 st ixus i, en powershot S50 och senaste en powershot G5. Fast S50:an har dottern just nu och den funkar kanske fortfarande. Jag vågar inte säga det till henne, men jag funderar faktiskt på en Nikon..

4 kommentarer:

  1. Jag tror vi är många som funderar på vad vi ska bli när vi blir stora fast vi varit stora så himla länge redan.
    Är det den gnagande känslan av att inte ha hittat rätt eller är vi dömda till att alltid ifrågasätta våra livsval ?
    När vet man om det är rätt ?
    HUR vet man det ?
    Har vi för höga krav ?

    SvaraRadera
  2. Känner igen det där med att tröttna på saker. Jag tröttnar också på att blogga med jämna mellanrum. Men sen kommer lusten tillbaka efter ett tag.
    Du har i alla fall vunnit i min utmaning:
    http://www.kulturbloggen.com/2007/01/fem_vinnar_utse.html
    RS
    kulturbloggen.com

    SvaraRadera
  3. ge FAN I NIKON!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11



    if you can, canon! = mitt livsmotto.


    btw, haru skaffat hybris på sena dar? jag menar, word vertification!?!?????????

    SvaraRadera
  4. dotter: Jag har haft word verification jättelänge och hybris har jag bara i sällsynta fall.

    tricky: man har väl anpassningsproblem i största allmänhet och äter för lite, kanske.

    cv: va kul. Jag visste det var nåt lurt med surplura.

    SvaraRadera