6 januari 2007

800 kronor natten

Igårnatt stack jag ut och brände pengar. Började med en öl på puben precis före stängning vid ett, lät cykeln stå och hoppade i taxi till Medis, betalade 260 i inträde. Tog sen taxi till nästa ställe, men där lyckades jag mot förmodan prata mig in fast de stängt insläppet. Ämen, gå in då, tjatkärring, tänkte vakten. Vid fem tog jag taxi hem.

När man jämför vad saker kostar har folk väldigt olika syn på vad som är dyrt.
Vad får man egentligen för 800 kronor? Ett par stövlar kanske. 16 goda öl på puben alternativt 16 par strumpor. En halv hotellnatt i Amsterdam. Ett tandläkarbesök..

Vad skulle du göra om du fick 800 kronor extra?

4 kommentarer:

  1. Tandläkarbesök är ju tveksamt om det räcker till. Beror på vad som ska göras. Om det ska mer än putsas drar det ofta iväg.
    Hade du kul är det väl definitivt värt det.
    RS
    kulturbloggen.com

    SvaraRadera
  2. Mina tandläkarbesök, när det inte har varit nåt speciellt som ska göras, har kostat drygt 800. Bara för koll och lite puts. Och ska nåt mer göras är det definitivt inget nöje.

    SvaraRadera
  3. one way ticket med ryan air mot whatever destination, en mango och ett par nya sneakers. en plastkniv och servetter kanske också är nödvändigt att klämma in om det går, helst sånadär roliga med grodor på! hur gick skatteåterbäringen?

    SvaraRadera
  4. Skatteåterbäringen. Ha. Just det, det är Robin Hood som har varit här.

    Man kan ju lotta om destination och sen vem som ska behöva åka.

    SvaraRadera