8 januari 2007

En ska bort, men vilken?

Anna med flera har antagit utmaningen att påstå fem saker om sig själva och smyga in en lögn. Gör det du med, om du inte redan gjort det. Det är svårare att skriva sanningar än jag anade och riktigt lätt att ljuga.

Här är några saker jag ryckt upp ur tidiga gömmor och som jag nog inte nämnt tidigare. Pris meddelas om någon knäcker vad som är lögn, men det är väl lätt som en plätt:

1. Jag var med i ett gäng som kallades "Balla barfotagänget". Vi jagade killar, snodde deras tennisbollar och slängde upp dem på skoltaket.

2. Träffade fotbollspelaren Pelé i München 1974 och han fyllde mig och min tågluffartjejkompis med vin och bjöd med oss upp på hotellrummet.

3. Hade egen body guard under en av mina campingsemestrar i Cornwall, och betalade självklart i natura.

4. Jag har gästspelat som gudinna för pilgrimerna i Rishikesh när jag var 19.

5. Jag har inget körkort, men lärde mig av ölänningarna, att det inte är nödvändigt om man "bara ska köra". En gång på autobahn tog jag över ratten på en skenande långfärdsbuss när föraren hade nickat till och tappat kontrollen.

Så, vad ska bort?

10 kommentarer:

  1. Tack. Hoppas på att lite fler svar ska trilla in. Undrar ju varför ni tror 3:an låter mest lögnaktig..

    SvaraRadera
  2. Nej nej, jag tror att ettan är falsk. Även om man hade varit med i ett gäng som kallades "Balla barfotagänget" skulle man väl inte erkänna det så här :)

    Pelé tror jag stenhårt på, blev själv påfylld och uppbjuden av en latinamerikansk idrottsstjärna en gång i tiden.

    Och de andra alternativen låter för roliga och egendomliga för att inte vara sanna.

    SvaraRadera
  3. Jag tror att fyran skall bort! Kul grej, den måste jag apa efter...
    Nike

    SvaraRadera
  4. Jag tror ettan ska bort, de andra är på nåt sätt mera du.

    SvaraRadera
  5. Tricky, du tycker 1-4 är mer jag! ;) Vuxnare saker iaf..
    Nu är ställningen
    1 röstat på 1
    0 röstat på 2
    2 röstat på 3
    1 röstat på 4
    1 röstat på 5

    Undrar ju vem "m" är. Hoppas några fler vill gissa.

    SvaraRadera
  6. Står mellan 2:an och 3:an, men jag väljer 3:an och det därför att du smugit in ordet 'sj*lvkl*rt'.

    SvaraRadera
  7. Åh jag tycker att ALLA påståendena är helt galna, så att fyra av dem är sanna får mig att bocka och buga. jag har vacklat mellan olika alternativ, men fastnat för att detta med Pelè är falskt...du kan väl inte ha tågluffat redan 1974?

    SvaraRadera