15 november 2006

Varning för pappa

013-xxxxx, 011-xxxx.... 045-xxxx. Varje kväll. Försäljare. Varken dotter eller jag svarar. Vi svarar inte på dolda nummer heller. Ibland glömmer man, och så sätter det igång. Varning för köp. Varning för knäppa killar. Varning för brott. Varning för pappa.

Jag har sagt åt farsan att han kan uppfattas som en Skummis om han fortsätter ha dolt nummer, och att vi inte svarar, men han fattar visst inte det där. Han har kanske valt att dölja numret för att skummisar och annat löst folk inte ska få tag i hans nummer, vilket gör honom till skummisen.

Just det. Det var jobba jag skulle. Jag blev avbruten.

4 kommentarer:

  1. Jag gillar ditt sätt att skriva. Lite staccato på ett sätt som ger mig mycket bilder och mycket plats att andas på.

    (Och det där med telefonförsäljare. Det är lätt att fixa - anmäl dig bara på nix-telefoni: http://www.nix.nu/ )

    /M

    SvaraRadera
  2. Det är samma sak med mig, jag svarar inte när det är dolda nummer eller för mig okända nummer som ringer.

    Vilket kan ha sina nackdelar, som tex i måndags då en kollega sökte mig flera gånger under dagen från ett skyddat nummer, som jag inte svarade på.

    Sen det där med Nix, det funkar inte. Har varit med i Nix i ca två år nu men det ringer försäljare jämt och ständigt ändå.

    SvaraRadera
  3. Jag har också anmält mig till nix. Det funkar inte. Man har rätt att inte svara. Att ha dolt nummer för att lura folk att svara är fult, tycker jag.
    Är man tvungen att ringa från dold växel? Borde inte växelnumret åtminstone gå fram?

    SvaraRadera
  4. mari lo: staccato-stil? Jag som trodde jag skrev mjukis-softis-aktigt..;)

    SvaraRadera