14 november 2006

Inte kunna somna

Igårnatt sov jag ingenting. Dan har varit tung sirap. Jag blir sjukligt trött, det surrar i huvudet, det minsta lilla känns som tung börda. Nu är det 6 timmar till uppstigning. Jag vill bara bli insövd helt enkelt. Varje natt. Gonatt. Zzzz. Vakna, vara normal.

Vissa problem får man oifrågasatt medicin för, men inte sömnproblem, för de anses psykiska eller självförvållade. Man får inte insomningstabletter utskrivet hur som helst, om ens alls. Hellre leva som en zombie på halv kraft, orkeslös och ledsen.

Man kan ju bli så beroende att man till slut inte kan sova utan dem. Ja, det var ju hemskt att inte kunna sova. Det är ju så det redan är. Same same. Jag kan sova om jag väl somnar. Det är somna som inte går. Det är ju nåt fel nånstans.
__
Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar