16 november 2006

Censur igen - vägra ta skit

Häromkvällen för ungefär 5 dar sen tyckte T att jag inte skulle självcensurera på bloggen. Nä, du ska bara skriva på, tyckte hon.

Nu sitter jag här och sabbar mitt publicistiska snitt per dag genom att ha en massa censurbelagda texter i draft-läge. Minst sex texter från de senaste två dagarna har hamnat där.

Ibland är låter en text onödigt arg, ibland är den för avslöjande - jag riskerar att förlöjliga mig själv alltså, en annan är för mycket gammalt tjat utifrån en hypotes som jag bara hittat på, eller annars är texten helt enkelt för lång.

Jag har skrivit om miljön och serien Planeten, om vad som kan kallas snygga bröst, om singlar och larviga krönikor i tidningarna, och senast skrev jag alldeles för långt om vad de spär ut maten med, livsmedelsindustrin, bönderna, ica, whatever - snuskpellarna. Ett arv från fattigsverige. Blodpudds- och pölsasverige. Margarinsverige.

Whatever. Vägra skiten, tycker jag.

2 kommentarer:

  1. På tal om nåt annat; För ett tag sen skrev du ett inlägg om att byta till Beta och undrade lite om hur man ska undvika att göra misstag och sabba allt. Jag var inne på en blogg idag, där personen bytt till beta och haft massa problem. Så nu hade personen ifråga gjort en extra blogg med tips och info om hur man ska gåt illväga när man byter till beta. Bra va:-) Här är länken: http://hennestestblogg.blogspot.com/

    SvaraRadera
  2. Jättebra tack. Ska kolla upp!
    Jag vill gärna gå över, men vågar inte än.
    /cm

    SvaraRadera