28 oktober 2006

Helt sjuk sol

Det är vindstilla och 4-5 grader. Satt på balkongen och drack kaffe - och det kändes varmt. Sjukt varm ozonig sol. Blåsten igår tog löven, men inte träden. Tack.



Jag skulle kunna bli trädkramare. Det är typ plan C. Jag är beroende av träden, precis som alla andra - oavsett om man vet det eller inte.

R gav mig en trädhandbok häromåret, så jag vet att det är två skogslönnar som inte finns här framför balkongen längre. I minne. Det är därför jag kan sitta i rummet framför datorn med öppet fönster och faktiskt sola.




Det var samma sak på förra stället jag bodde. Hade en stor hundra år gammal björk framför fönstret, men en storm fällde, och utsikten blev en möglig mur.

Jag fattar fortfarande inte att paret som bytte lägenhet med mig kunde vara så korkade. Rakt av. Min lilla 2,5:a utan balkong och möglig mur mot en 4:a i parken med balkong.
___
Andra bloggar om: , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar