28 april 2006

Inte ett ord till om Rosengård

Nu vill jag inte höra mer om Rosengård. Inte ett ord till om jävla integration. Enough is enough.

Hat är hat, och våld är våld. Och pratar man över huvud taget om kärlek måste det, tycker jag, vara kärlek till de levande varelser man har omkring sig. Hatar man folk utan att ens känna dem, ja då är man illa ute.

Vi är väl som gjorda för att komplicera för oss själva där det är enkelt, som att acceptera att alla människor i grund och botten är funtade likadant och borde ha samma värde och rättigheter, och förenkla det som är riktigt svårt, som att förklara meningen med livet.

2 kommentarer:

  1. ja det där håller jag med om!! har försökt debattera lite kring de senaste islamfrågorna på min blogg men fick just de där lite tröttsamma svenska reaktionerna som handlar om att varenda sak man försöker anföra eller säga genast stöts bort med argumentet att man är en vit, västerländsk kolonialmakt och bara ser allt från sitt eget perspektiv och sjäv är rasist osv....jag tycker det är jättetrist att man inte ska kunna debattera fritt i detta ämne! Varje försök till debatt - även i media - blir ett moment 22 eftersom varje argument tillbakavisas som i en spegel.

    SvaraRadera
  2. Ska läsa vad du skrivit.

    Jag kan känna mig trött på intoleranta hållningar, och den absurditet som utspelar sig där toleranta förväntas vara toleranta mot alla inklusive de intoleranta, som däremot inte själva accepterar eller respekterar oliktänkande.

    Typ.

    SvaraRadera