27 april 2006

Hagamannen vs Kistamännen

Istället för att köpa en Plopp kollar jag in Kista-mannen. I alla sina variationer. För fortfarande finns det många och inte bara en, som i fallet Hagamannen. I och för sig vet man inte om de är riktiga Kista-män man ser eller bara män som jobbar där i Kista.

Såg bland annat en kille i 30-årsåldern med kort-kort nyansat hår, struken tjock moderiktig bomullströja, nystrukna märkesjeans och skinande nya 'sniikers', för så heter det väl nu. Jag tänkte: Skulle jag stå ut med en sambo som var tvungen att raka sig över hela kroppen varje dag och nogsamt måste stryka varenda plagg efter varje tvätt. Jag kände mig konstigt nog lite äcklad.

Funderade på hur hårfin gränsen är från utpräglad personlig renlighet och skötsamhet till pedanteri vidare till tvångsbeteende. Det sägs att den så kallade Hagamannen var pedant. Så vem vet. Det var kanske Kistamannen jag råkade se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar