22 februari 2006

Kylskåpstjuvar eller bara trolleri?

Hm. Det måste vara den inneboende som är i farten.

Skulle ta ut min lunchfiskgratäng ur frysen. Istället för en med rödspätta och spenat, som jag langade in för två dar sen, låg där istället två billigvarianter med äcklans dill. Vad gör man?
- Eh, råkade du ta min goda gratäng istället för din egen äckliga?

Jag har aldrig bott i studentkorridor, men antar att principen är som i kylar på jobb där folk lagrar allehanda med obestämd ålder och ägare, och där mjölpaketen alltid är tomma.

Har delat kylskåp med folk på pensionat i Grekland. Det var rena trolleriet. Man ställde in yoghurt, juice och vatten i kylen. Poff, sa det nog, för nästa gång man öppnade kylen var allt borta. Tänk om det vore så att städa och sortera sopor hemma:
Man ställer in skräp i ett städskåp värt namnet och stänger dörren. Poff, och sakerna är borta, och givetvis insorterade på rätt plats i recyclingrymden.

Är inte det en bra idé?

3 kommentarer:

  1. hehe. jodå, en lysande idé.
    Men var ska du ha mjölken nånstans?

    SvaraRadera
  2. Jag brukar inte ha vanan att ställa mjölken i *städ*skåpet. Har du?

    SvaraRadera
  3. ops. jag läste fel :)
    sry.

    SvaraRadera