22 december 2005

Köks-städnings-sill och sol-ros-sömn

Otroligt. Skrev inte en enda bloggtext igårnatt! Loggade in och kollade fyra mailboxar mitt i natten. That's it. Svenskans möjlighet att sätta ihop ord är det allra allra bästa i vårt språk. Eller hur!

Sov i soffan 10-24, och såg sen ett BBC-program om Vincent van Goghs Sunflowers, som hänger på National Gallery i London. Sov sen från 03 till...12.35

Snacka om försovning. Över 12 timmars sömn. Baksmällan från yogan och gårdagsnattens nattarbete borde ha släppt.

Glad att jag var så otroligt nyttig som sprang till Ica som sista kund igårkväll och köpte allt tungt, potatis, lökar, morötter, mjölk, julmust, vatten, clementiner, och drog hem det i sulkyn. Rensade köket i ett svep eftersom inneboenden inte ens kom åt att handdiska sina koppar, och la in sill.

När jag kom upp nu, alldeles groggy, är köket som nytt och i kylen står en stor glasburk inlagd sill och drar. Till sonen och mig. Ett måste.

Somnar alltid med en massa att-göra-saker i huvudet. Somnar av att läsa och sen vaknar jag alltid med frågor. Alltid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar