22 december 2005

Coola morsans julstatus

Julstatus: Någrea klappar köpta ikväll, mat inhandlad igår och idag, men mest det vanliga, ingen gran, inga kulor.
Lönen har fortfarande inte kommit. Kanske om en stund...

Och apropå status: Känner mig otroligt vältränad. Ungefär som jag sysslat med den där poweryogan inte bara en gång, utan ett år, kanske två.
Det är kanske så när man har idrottarförflutetetetet. Att det liksom ligger kvar lite latetetent.
Imorgon måste jag bestämma mig.

Inatt ska jag inte lägga in sill, men packa in håret. Det är som en risbuske. Som om jag kört missionären sen i augusti, utan ens en enda paus för att borsta håret.

Morsan säger:
- Äsch! Sex! Vad ska man med det till? Man förstör ju bara håret...

Men jag säger:
- Så behöver det INTE vara, kära mor. Inte alls. Men att sova på rygg, som jag tydligen gör när jag inte själv kan välja, som just när jag sover själv och inte behöver vända någon ryggen... DET förstör håret.

2 kommentarer:

  1. Gillar din julstatus" morsan"..den var verkligen här och nu...En riktigt God Jul till dig!

    SvaraRadera
  2. Vet inte om jag är så förtjust i min julstatus, risig och dann, istället för prima och grann.

    Men det är roligare att skriva om trassel än om hur fint man ordnat allt..

    God Jul!

    SvaraRadera