24 augusti 2005

Sällsamt ljus ikväll

Skymningsljuset sällsamt idag. Den näst sista sommarkvällen för i år kanske.

Jag stortrivs hemma när ljuset faller på ett visst sätt. Alla fönster och dörrar står öppna. Ahhh.
Men till det passar inte tysk death metal eller vad det är jag hör från radion.
Bort-bort!

Idag forsätter Lost. Serien som är så tillvänjande, som alla säger. Man måste bara se den. Bandaren är på.

Syrran skulle ha kommit vid fem. Kom inte. Väninnan skulle ha kommit över. Kom inte. Fick sms nu. Sonen skulle ha hjälpt till att forsla grejor och han och polare få middag. Blir imorgon istället. Imorgon!! Visst-visst. Det är bara det att jag jobbar i Kista imorgon och på kvällen kommer hyresgästen att flytta in.

Har lite krux med mängden av prylar härhemma nu när 15-20 kvm av bostaden ska hyras ut. Tar bit för bit. Brorsans CD-samling fick plats i höga travar på en låg bokhylla utanför badrummet, men var ska jag ha LP-samlingen? Och skivspelaren? Hittade en liten tv som inte funkade och skulle till skroten. Fick igång den och ställde den inne hos mig. Har varit lyckligt tv-befriad i mitt sovrum, men nu är det köööört. Nu ska jag somna till tv:n som alla andra.

Hittade dessutom en video, en dvd och två gamla diaprojektorer med så kallad övertoningsenhet, en hel kollektion med den klassiska musikens historia på cd, och mängder av seriealbum. Allt ska upp. 200 kassettband, dator, skärm, skrivare, täcken, videoband, skooor.
Tänk vad några extra kubik förvaringsutrymme i en lägenhet kan sluka...

2 kommentarer:

  1. Du är bra. Det här är en bra blogg. En av dom få privata bloggarna som funkar. Fortsätt. Mera sånt. - Gunnar

    SvaraRadera
  2. Tack det värmde!
    Och musiken är så mycket bättre nu också.
    /como

    SvaraRadera