27 augusti 2005

Gullig cancellation policy

Har bott på många kassa och klaustrofobiskt dystra hotellrum i London.

Image hosted by Photobucket.com

Det sämsta låg vid Russell Square och kostade då hela 50 pund för ett litet hål en halvtrappa ned. Den delade toan låg TRE TRAPPOR UPP. Uppför en trång liten trappa med flagnande heltäckningsmatta, och toan var alltid upptagen. Skitkul mitt i natten.
Numera får man mer hotell för pengarna.

Idag skulle jag ha prövat ett nytt ställe, Westminster Hotel, ett kvarter från Westbourne Grove och början av karnevalsområdet. 44-46 pund natten skulle det ha kostat.

I alla fall hade de som tur var en väldigt trevlig avbokningspolicy:

Cancellation: before 12:00 noon on date of arrival

Har just avbokat. Höll på att glömma just den detaljen.
Nu kan jag sova vidare.

3 kommentarer:

  1. Sisådär, tack. Man vänjer sig vid att inte vara på topp. Har glömt ta min medicin. Kanske det hjälper.

    SvaraRadera
  2. Coola Morsan är veckans bloggtips på min blogg. Direktlänk nedan:

    http://tyreso2006.blogspot.com/2005/08/vardagsliv-och-sjlvdistans.html

    SvaraRadera
  3. Oj, vad kul, känner mig smickrad som få.
    /como

    SvaraRadera