1 augusti 2005

Från vild strand till modern ödslighet

Tillbaka från
4 dar på Mykonos
1 dag på Antiparos i väntan på Ios-båten
13 dar på Ios och
3 avslutande dar på Antiparos.

Igår var en helt underbart perfekt dag på campingstranden och plötsligt är man hemma igen.

Höll på att missa båt och flyg i morse, som vanligt. Jag tycks bli alltmer oproffsig på att resa ju mer jag gör det. Skulle ta färjan från Antiparos kl 6.45 för att hinna med flyget från Paros 7.35. 6.35 blev jag väckt av våldsamt bankande på dörren. Resesällskapet hade märkt att jag inte dykt upp vid färjan. 10 minuter hade jag på mig att packa och springa. Hysteriskt. Jag hade bestämt mig för att inte sova, men hade somnat ändå. Bara vila lite..

Har nu tagit igen lite av tre veckors internetbrist. Suttit vid datorn några timmar. Tv:n skvalar som bot mot ödsligheten.

3 kommentarer:

  1. Hej och välkommen hem !

    Har saknat dina bloggar !

    Kan vi inte få veta lite mer om din resa ?

    mvh
    "AP"

    SvaraRadera
  2. Tack för hemvälkomnandet. Det kommer nog sippra ut ett och annat om resan, men det är ju historia nu. Hade varit kul att reseblogga, men det blev precis det motsatta.

    /como

    SvaraRadera
  3. Ska skriva en bloggtext per ö. Men det blir bildlöst värre.
    Dessbättre ligger öarna kvar, och det mesta loopar runt varje år på samma vis med samma återvändare.

    Ska snart få mig lite tid att läsa bloggar. Ligger på latsidan ännu...

    SvaraRadera