13 augusti 2005

Låtsas vara frisk

Mellan anfallen är jag helt enkelt FRISK.
Jag tror det kommer klinga ut. Klingar det inte ut måste jag opereras. Gallblåsa bort.

Får ingen medicin mot smärtan, men man är van. Om det är nåt läkare INTE gör är det att skriva ut medicin. Dom vill ju inte att man ska bli läkemedelsmissbrukare. Snällt tänkt. Ont gör det, men bara ibland. Var tredje anfall tar jag ett piller. Har 1 piller kvar av dyrköpta 5.

Läkaren sa: Voltaren. Jag sa: Jag tål inte Voltaren, hela systemet pajar ihop, jag får ont precis överallt, magen, bröstet...
- Då så, sa läkaren. Då blir det inget.

Det finns visst två smärtstillande mot gallsten. Voltaren och Spasmofen. Voltaren är rena häxgiftet med massor av biverkningar, och Spasmofen är knarkklassat. Man domnar till en stund, slipper värken i många timmar, och efter nån vecka eller två är man frisk.

Nu bokar jag om min Londonbiljett.

2 kommentarer:

  1. Ett gott råd: Byt läkare! Ingen i detta landet skall behöva gå omkring å ha så ont. Det finns hjälp att få, och det skall inte va nått snack om saken! Lycka Till!!

    SvaraRadera
  2. Tack ska du ha Rita!
    Det här var min nya husläkare på vårdcentralen. Har aldrig nånsin fått samma en enda gång. Dom byts ut på löpande band.
    Undrar varför?

    SvaraRadera