6 juli 2005

Skorna ska bara bort

Modebloggarna skulle nog om de fick se de pjuck jag nu sätter på mig. "Släng dom!" "Köp nåt snyggt istället."

Jag har klättrat i upp och ner i gränder och i Kreta-berg med dem. De är lagade med japanskt superlim på Ios förra sommaren. De är gamla som gatan och har varit på dansgolv, karnevaler och festivaler. Leather upper. Man made sole. Made in Brazil. De börjar nästan få modernt stuk nu, igen, om de nånsin varit moderna. Skitfula. Nån slags sandaletter där alla tårna sticker ut i all sin prakt och så hög lite osäker klack, men jag är säkrare i dem än i flipflopsen... behöver mina extra 5-6 centimeter för att få utsikt, och något jag är van att hålla balansen i. Som en get på bergslänten ungefär.
---

Skorna var i så kasst skick att jag fick ta andra. Här bjuds på bild:

Image hosted by Photobucket.com

Dom är verkligen fula.

2 kommentarer:

  1. Bra, då vet jag var mina skor ska hän. Upp på väggarna helt enkelt. Så slipper man separationsångesten.

    SvaraRadera
  2. In i bloggen går kanske lika bra?

    SvaraRadera