6 juli 2005

Bytt kläder men inget passar bh:n

Inte en människa är väl inne och läser eller skriver bloggar i Stockholm nu när det är molnfritt och 22 grader varmt halv nio på kvällen och luftballongerna just börjar glida över stan.

Men jag sitter här på rummet och hinkar kaffe och föröker vakna till.
Jag är så trött. Vidöppna fönster mot parken. In och ut på balkongen. Har plocket undan brassestolen därifrån. Den är tänkt för strandliv, inte balkongen.

Har bytt kläder tre gånger nu. Inget av det nyninköpta passar. Ingen bh passar till. De sticker ut på fel ställen och sånt. Alltså blir det till slut mina vanliga jäkla kläder. Favoritlinne och favoritjeansen. Snart lagom svalt för den dressen på cykelturen. Det är mest den jag ser fram emot. Tar Söder Mälarstrand som är bästa stället i sommarstockholm den här tiden på året, med det här vädret vid den här tiden.

Det är fan att man ska behöva bh. Fast jag behövde det ännu mer när jag var frodig tonåring, och då var det helt fel att ha bh. Alla skulle vara småbröstade och hippiefria. På vintern kunde man i alla fall smussla med hudfärgade saker utan sömmar som inte skulle märkas så mycket.

Det är alltså så man ska göra.
Först köpa hyfsade underkläder, sen ovanpåkläder som passar till. Att jag inte tänkt på det förut...

2 kommentarer:

  1. Här i Borås är klockan 21.45 och temperaturen lite över 23 grader. Dags att ta en kopp te på balkongen och möjligtvis en whisky också. Finns väl inget bättre sätt att avsluta en sommarkväll än just så.

    SvaraRadera
  2. Jag vet inte om whisky är bästa sättet att avsluta en sommarkväll på... prövade det igår och minns knappt hemresan.

    SvaraRadera