5 maj 2005

050505-dagen slut

Bara 7 liknande datum kvar...

010101 febrig halsflussdag i sängen efter iskall nyårafton med mycket hög feber, men ändå på fest och ute vid 12-slaget för att se fyrverkerierna.
020202 glömd
030303 glömd
040404 glömd
050505 idag
060606
070707
080808
090909
101010
111111
121212

Kommer kanske minnas här dagen, eftersom jag skulle ha åkt till London, och missade både det och att delta i bloggölen. Också lättare att minnas dagar när det går att kolla arkivet.
Sitter och glor på årsöversikten i almanackan och försöker hitta en lösning, eftersom jag inte bör vara i Sverige nästa vinter. Det är ju hemskt att det om bara sex månader är värsta hösten igen, utan någon föräkran om att det blir riktig sommar däremellan. Den senaste vintern tog knäcken på mig. Som 18-19-åring tillbringade jag en vinter i Asien, och nu kan det väl vara dags igen.

Har försökt kurera min förkylning genom allehanda saker idag:
- Suttit i solen på balkongen (försiktigt, och lagom påklädd, utan att sola)
- Ätit vad som fanns hemma, bland annat en påse bilar.
- Druckit te med rom till en bedrövlig hajfilm, Deep Blue Sea, där Stellan Skarsgård var den som åts upp först, medan kocken, LL Cool J, en avlägsen släkting till mig kanske, klarade biffen, eller sushin, kanske man ska säga.
---
01:25 Det luktar brandrök, och jag är lite oroad över kolinilottgänget därnere. Det var inte så länge sen de eldade upp en av sina egan kåkar, av misstag antar jag, och vi i lägenheterna fick skåda en rejäl husbrasa som varade i timmar, mitt i vintern, då de egentligen inte får övernatta. Nu under sommarhalvåret är det fritt fram att bo över och det som oroar är ju att de bara måste sätta igång en brasa så snart de klippt ner eller krattat ihop nåt brännbart, som om de verkligen behövde virket för att laga mat eller hålla värmen. Lite medeltidspervo sådär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar