25 april 2005

Lön för mödan

Tänk, en lön trillade in idag. Tycker ju inte att jag jobbat, men semester är ju också en form av arbete.

Kollade depån nyss. Oj vad den stigit. En aktie som förra veckan var värd runt 70 kronor har klättrat till 870 kronor över helgen. Med 500 såna blir det ju rätt fina siffror. Om än ej riktigt riktiga. Undrar hur banken lyckades fixa till just en 8:a framför.

Förbereder mig mentalt för inträdet på arbetsplatsen efter all denna semester. Riktmärke är 13.00. Personalmöte. Jaga chefen för ett samtal. Snacka med folk. Kanske har jag min stol och skrivbord kvar, men tror jag inte. Jag har ju haft projektjobb och sen semester.

Skulle vilja cykla, men cykla till Kista går inte. Jag skulle hoja vilse nånstans. Det är obegripligt hur Solna hänger ihop. Det finns inte en tillstymmelse till kärna någonstans. Lite bostadsområden här och där utkastade mellan astråkiga industriområden och motorleder.

Solna stad, det svarta hålet på kartan. Att ta tunnelbanan till Kista handlar bara om att penetrera Solna under jord. Till slut kommer man fram i Hallonbergen, där det finns ett Mio. Mellan Hallonbergen och Kista hinner man läsa ut både City och Metro. Man tror inte att det är sant. Det tar sån tid. Efter en hel evighet kommer man ut i ljuset på Järvafältet och glider in i Kista, som visst tillhör Stockholm.

1 kommentar:

  1. Det går ju visst att cykla till kista, även om det är lite omöjligt från Solna kanske. Jag cykla dit en gång därifrån, jag körde under motorvägen vid ursvik och åkte förbi någon trädgårds- eller var det bygg-firma och kom ut på järvafältet och vips. Men det var kanske inte den optimala vägen, inte alls. Man kan åka till Rissne och därifrån till Rinkeby (fin väg däremellan) och sen ser man Kista Sajens Taver och då är det bara att köra ner genom skogen så kommer man fram. Typ så. Fast det är rätt käs att det är så dåligt skyltat och sådär.

    SvaraRadera