8 april 2005

Fästingarna invaderar

Bestämde med dottern att slinka in och fylla på hennes Havrix på Wasa Vaccination vid Hötorget idag. Inför Thailandsresan förra året tog det bara några minuter.

Idag kändes det som ett flyktingläger i väntsalen. Så mycket folk! Ska alla fly från Sverige på lördag, eller??? Vad pågår, undrade man ju. "Vi måste kunna ta nån gräddfil", sa jag. "Vaddå gräddfil", sa dottern och jag gav upp. Vi såg ju skyltarna.
Väldnärda svenskfamiljer i lång väntan, flykten från farorna runt villan. Hostande dagisungar i väldsmorda superbarnvagar.
Tydligen fanns annonsen i tidningen City:
Välkommen på vår TBE dag den 7/4, träffa infektionsläkare, ställ frågor och få svar.
TBE vaccination för barn/vuxen 195 kr/st hela dagen (ord pris 295 kr). Ingen tidsbokning.
Jojo. Man hajar ju hur det blir.

Spenderade sen en över en timme på Åhléns sybehörsavdelning. Nummer 00 betjänades när jag kom. Fick lapp 04. En timme senare var det min TUR att bli betjänad av någon kunnig. Köpte jeanstråd och en liten olivgrön stuv. Stuv tror jag betyder rest-bit. Gu va kul det är med textil. Eller hur?

Direkt från studio Coola Morsans bordsskiva:
Image hosted by Photobucket.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar