25 januari 2005

En grej om dan: Nollställning

Undrar om det är ovanligt mycket elände som händer just nu, eller om det är händelserna efter tsunamin som får många att följa nyheterna mer uppmärksamt? Så att man förlamat slutar ta itu med saker.

Var som andra utslaget vinterlåg även före alla olyckliga händelser.
Tvingade mig en kort tid att göra nåt uppbyggligt varje dag (utöver jobb och vanlig städning), som att till exempel laga nåt trasigt. Nästan ALLT är trasigt hemma hos mig nämligen.

  • hann laga 15-kanalsradion, som brukade tappa bort kanalinställningarna varje gång man stängde av
  • få igång nummerpresentationen med nya batterier
  • lägga ner försöken att hitta trådspolen till symaskinen, insåg att nån spole aldrig funnits där... jag som inte kunnat sy in brallor på ett halvår pga detta
  • få balkongdörren att sluta gnälla genom att hälla cykelolja i gångjärnen
  • konstatera att ett antal elektronikmanicker inte alls passade ihop med diverse lösa oidentifierbara plastbitar som jag trodde var lock till motsvarande prylar.

Sen kom Julen och tsunamin. Funderar i alla fall på att fortsätta med det där att fixa en grej om dan. Kanske redan idag!

3 kommentarer:

  1. Tänkte att du skulle få en kommentar, liksom så att det känns att du har kommit igång med bloggandet ordentligt.

    SvaraRadera
  2. Tack! Ska kolla om man kan tacka. Jag är förvånad att någon sett osynliga coola morsan redan. /E.

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera