10 december 2011

jäla facebookskit

Pyser ut lite irritation över facebook.. usch.

Jag vill läsa alla statusuppdateringar oavsett vilken lista facebook tvingat in dem i. Jag har bara två listor egentligen: folk jag vet eller tror jag kan lita på och folk som man inte kan lita på, oavsett vilken period i livet eller om det är privat eller på jobbet. Jag litar mer på folk jag träffat ute på teknoklubbar och resor än de på kontoret som aldrig vill sitta vid samma bord och som ser en som en störning.

Jag har en lista som är lokal, de jag träffar live till och från, och en för greklandspolare, men att ha en gruppering för Stockholm area är totalt intressant för mig. Jag har inte mer gemensam med stockholmsboende än boende nån annanstans. Liksom gamla skolor eller jobb. Jag listar aldrig aldrig information via de förvalda listorna, skulle hellre ha statusar och aktuella event i samma flöde.

Som vanligt är jag för att man ska kunna välja själv. Det här sättet att gruppa folk är gravt konservativt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar