12 juli 2010

Åkte till fel sjö


Söderbysjön i Nackareservatat.

Familjebad nedanför Björkhagens golfbana. Massor med gäss gled omkring, och verkade dessbättre inte vilja upp ur vattnet. Enstaka äckelgubbar, okejiga killgäng, pappor med ungar gjorde sin plikt i timmar i badet med barnen - för att få sin förtjänade öltid vid fotbollen på kvällen.

Lilla fiket ovanför med några utebord under partytält hade enklare rätter, korv och bröd, men också Norrlands guld och vin. Är det golfklubb så är det.

2 kommentarer:

  1. Hahaha, det där med ljuduppläsning var nytt för mig som inte varit i bloggosfären på ett tag Fast det funkade väl så dääär om jag skall vara ärlig. Hoppas att du har en skön sommar, trots bristen på hav, E. Hej från Nike

    SvaraRadera
  2. Jag tyckte det var lite kul när jag la dit ljudgrejen, men har inte heller kollat upp och har tappat bloggosfären det senaste året. Har pyst ur mig på andra sätt, men mest hållt inne med det mesta.
    Hoppas allt bra med dig!

    SvaraRadera